Onödigt nödvändigt vetande

Matteprovet var überkort så jag hann till astrofysiken. Lite dåligt men eftersom jag är en sån pluggis så kan jag ju inte missa några lektioner! Hell no!

Det jag har fått ut än så länge av min dag är att jag vet vart halebop har tagit sitt namn. Jag har faktiskt undrat det eftersom det är ju inte ett så normalt namn. Nu har jag fått reda på att det finns en komet som heter hale-bopp. Spännande! Det är ju liksom 98% säkerhet att dom har tagit det därifrån. Så då vet du det.

Klicka på bilden så blir den stor och fin så du ser kärnan på denna fina komet. Kärnan består ofta av bergarter, stoft, vattenis och olika frysta gaser som kolmonoxid, koldioxid, metan och ammoniak och även organiska ämnen som metanol, vätecyanid, formaldehyd, etanol och etan, samt eventuellt mer komplexa molekyler som längre kolväten och aminosyror. Det är sånt som är bra att veta!

Åsikt?

Skriv här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0