Sex borde inte vara pinsamt

Jag sitter och tittar på Fråga Olle-dukumentären och det handlar så klart om sex. Det är ganska spännande ändå. Sex är något som engagerar alla på något sett. Man är för, emot eller någonstans mitt i mellan. Dock så är folk dåliga på att snacka om det på något sätt. Samtidigt så känns det som om det blir öppnare att prata om det.

Det är pinsamt, hemligt och något man inte berättar bland andra människor. Visst så vill inte jag sitta och äta middag samtidigt som någon vid bordet bredvid berättar hur han/hon hade analsex igår. Men ni fattar poängen?

Vi lär oss från barnsben att det är pinsamt och inget vi snackar om, det gör att det blir okunskap, okunskap leder till misstag och misstag leder till satt saker inte riktigt blev som vi tänkt. Det är fel och galet och jag blir less. Det är fint och bra att Olle Waller finns. Han gör saker som vanliga Svenssons kan titta på utan att skämmas ögonen ur sig.

Jag är en person som rodnar lätt och jag känner att jag måste sluta göra det när det gäller sex eftersom det värsta som finns är någon som rodnar... Det känns lite viktigt att jag ska göra det eftersom jag faktiskt ska prata inför massa folk om just sex. Just nu känns det en aning jobbigt eftersom det är lite besvärligt att prata inför folk i vanliga sammanhang och nu sska det blir lite privat med sex.

Det löser sig right?

Åsikt?
Postat av: vampyria

Gillar du vampyrer?

Då är Vampyrian en blogg för dig!

Bli en vampyrian du också, följ oss och lär dig mer än någonsin om vampyrer.



/ Vampyria

2009-10-07 @ 23:31:35
URL: http://vampyrian.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0