Bitterfitta?

Berättade för mamma igår att jag nog skulle få åka på kurs i feministiskt självförsvar i januari. Motagandet var väl så där.

- Jag ska nog få lära mig feministiskt självförsvar! Säger då jag glad som jag är. Äntligen ska männen beskämpas.

- Men du kommer väl inte bli en ... ja du vet, blir mammas svar och mummlar något om röd och stumpor. Kan ha varit rödstumpa.

- Haha du menar en arg rödhårig brud som hatar män?

- Jaaaa ungefär.

- En Bitterfitta som vi säger nu för tiden.

- JA! Precis. Det ska du inte va?


Snacka om fördomar. Fast nog skulle det vara härligt att vara en riktigt bitterfitta som hatar män. Kanske att jag då kunde lära mig lite pondus. Det är en tanke värd att tänka! Ska börja imorgon.

Männen ska motverkas!

Åsikt?

Skriv här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0