Det är vinter. Får jag dö?

Det snöar ute. Jag klarar inte av det. Nu väntar 40 månader av kyla och mörker. Det hade väl varit okej om det bara hade varit mörkt men måste det vara så satans kallt? Snön är kall och när man kommer in så blir man blöt. Det funkar liksom inte. Det går inte ihop! Varför ska det finnas? Det är bara onödigt! USCH! Det finns bra saker med vintern. Jag gör en lista.

ANNAS LISTA ÖVER BRA SAKER MED VINTERN:
  • Det är jul. Det är mysigt och jag får paket och alla blir/låtas blir glada av mina paket.
  • Man kan sitta inne och mysa med tända ljus när det är snöstorm ute
  • Jag fyller år
  • Man kan åka pulka. 

ANNAS LISTA ÖVER DÅLIGA SAKER MED VINTERN:
  • Det är kallt och mörkt. Det är mörkt när jag går till skolan och mörkt när jag går hem. Det är tragiskt.
  • Det snöar 
  • Det blir snöstorm som man nästan alltid måste gå ut i
  • Det är för halt för bussarna så jag kommer 40 år försent till skolan
  • Folk kastar snö på mig så jag blir kall och blöt
  • Faktumet att det är skola är tagiskt. Det är alltid skola på vintern.
  • Om jag skulle få för mig att gå ut så blir jag alltid snorig, röd om näsa och kinder (inte på ett fint sätt eftersom jag blir vit i resten av ansiket) dessutom så blir jag svettig om kroppen så fort jag rör mig eftersom min jacka är för bra.
  • När jag blir kall så får jag mer mensvärk vilket är något jag har jämt nu. Så fuck it.
Så nu tror jag att det var allt.. SJÄVKLART kommer jag fylla på mer eftersom gnäll är min hobby! Näe nu ska jag titta klart på True Blood och fixa lite innan jag ska iväg till mitt snyggo. Ska faktiskt se asmysig film ikväll! Låt den rätte komma in! Kan det bli mer än bra? NEJ!

Åsikt?
Postat av: joacke

Mer som är bra:

Joacim fyller år

Vi firar ett år

Du får mysa med mig

Du får följa med mig till fjällen och lära dig åka skidor :D

2008-10-29 @ 18:58:19
URL: http://joacimlindgren.bloggagratis.se

Skriv här:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0